Başarılı caz müzisyeni Eda And’ın ikinci albümü 'Live in Hamburg' 11 Mart'ta dinleyicileriyle buluştu.
Kapağında, piyano tuşları desenli atkısıyla moda ikonu pozu veren Eda And hit olmuş çok sevilen şarkıları yeniden düzenleyerek kendine özgü yorumlarıyla virtüözitesini gösterdiği canlı kayıt albüm yedi parçadan oluşuyor.
Albüm Sezen Aksu'nun "Ah İstanbul İstanbul Olalı" şarkısının solo caz piyano yorumuyla başlıyor. Dinlerken her notasına ezberden sözlerle eşlik edeceğiniz bu yeni yorum hep pop hem caz dinleyicilerinin ilgisini çekeceği şüphesiz.
Albümün ikinci çalışması "La Partida" Victor Jara'nın ölümsüz "La Partida"sı 1970'lerden gelen bir şarkı. Eda And'ın piyano tellerini gitar gibi kullanarak yorumlayarak başladığı şarkı uzun yıllar sonra yeni bir yorum kazandığı gibi Jara'nın gitarına da gönderme olmuş. Şili halk türküsü "Venceremos"tan dünya çapında bir devrim marşı yaratan Jara'nın yeniden hatırlatılması hoş olmuş.
Albümün üçüncü şarkısı "Kalbim Ege'de Kaldı" Atilla Özdemiroğlu, Sezen Aksu, Yelda Karataş ve Şehrazat bestesi ünlü bir şarkı. Kendisi de Egeli olan Eda And'ın bu şarkıyı omuzlar açık, hafif efe salınımlı farklı bir duyarlıkla çaldığı belli oluyor.
Cazkolik'ten Leyla Diana Gücük'ün aktardığı habere göre, yedi şarkılı albümün dördüncüsü Hasan Tunç imzalı yine sevilen bir Karadeniz şarkısı "Ben Seni Sevduğumi" parçanın orijinal duygusunu kaybetmeyen yeni bir versiyon olmuş.
Her dönemin çok sevilen şarkısı "Yüksek Yüksek Tepelere" anonim bir türküdür. Anlamlı sözleri olmadan, sözlerin tüm yükünü piyano tuşlarına yükleyen Eda And'ın albümdeki versiyonu dikkat çekici.
Albümün şok iki çalışması ise Aşık Veysel'in "Uzun İnce Bir Yoldayım" ölümsüz şarkısı ile albümün tek Eda And bestesi olan "İstanbulisation" icrası solo piyanonun omuzlarına yüklenmiş notaların sorumluluğunu dinleyiciye ulaştırıyor ve herkesin seveceği taze yeni yorumlara dönüştürüyor. Ayrıca, bu son şarkı albümün And'ın sesinin de işitildiği tek vokalli yorum olarak da dikkat çekiyor.